Friday 16 December 2011

Episod Terakhir Tercipta Untukku.

Assalamualaikum buat insan yang ku sayangi, Jefri.
Saya menulis surat ini adlah kerana saya amat menyayagimu. Saya tidak sanggup lagi untuk berpisah dgn awak. Tidak lama lagi saya akan meninggalkan DUNIA yg indah ini. Saya harap awk akan teruskan perjuangan hidup awak. Selama awk tiada disini, tidakkah awk tahu betapa rinduunya saya terhadap awk. Yang selalu menemani saya adalah Afiq. Kini dia telah menjadi teman hidup saya. Dia sering membuat saya ketawa dan bahagia. Saya ingin meminta maaf kerana tak boleh bahagiakan awk Jep. Saya akan pergi berjumpa dgn Fatehah di sana. Saya syang awk Jefri. Sayang saya tiada tolak bandingnya. 
Your love, Alia Aqilah

Jep : Terima kasih Afiq sebb kau sudi jadi teman hidup Alia.
Afiq : Sama-sama. Aku lakukan je apa yang kau suruh.
Jep : Aku terlalu sayangkan Alia.
Afiq : Aku terlalu sayangkan Fatehah.







***






5 tahun telah pun berlalu. Kini Afiq & Jep berjaya mnjadi murid yang cemerlang di sekolah masing-masing.
Afiq akan mngejar cita-cita Fatehah untuk menjadi seorg doktor.
Jefri pula akan mngejar cita-cita Alia untuk menjadi seorg guru..

Moral of the story : Sahabat adalah segala-galanya. Jika kita sayang akan sahabat kite, bnyak perkara baik  yang akan ALLAH turunkan kepada kita. Sayangilah sahabat kita..

T.A.M.A.T 

3 comments:

  1. wah... Awesome laa citer ni.. Cume sedihnya Teha and Alia meninggal la... :'(

    ReplyDelete
  2. Thanks Honey. Awww, sedih Sedih :(
    Alololo, Moral pon ada? Gempakk habis :D

    ReplyDelete