Thursday 15 December 2011

Tercipta Untukku episod 1

Cuti sekolah untuk SK Dato' Demang Hussin telah pun berakhir. Murid-murid telah pun bersedia untuk memulakan sesi pembelajaran untuk tahun 2011. Seperti yang disedia mklum, tahun ini Alia dan juga kawan baiknya Fatehah akan menempuhi satu ujian yng bakal menentukan hala tuju mereka iaitu UPSR.

Alia : Teha, lame gile tak jumpee awk. Rinduu nye.
Teha : Kite pon rinduu jugak kt awk. Anyway, how about your prepation ?
Alia : Urm, ok lah jugak. Takut doe -..-
Teha : Awk target berapa A ?
Alia : Errgh, 5A la!
Teha : Ouh, same lah.

Di dalam kelas...

Cikgu Azira : Assalamualaikum kelas.
Kelas 6 Aman : Waalaikummusalam Cikgu.
Cikgu Azira : Hari ni saya ingin mmperkenalkan murid baru di dalam kelas kita. Silakan masukk...

Jepfree hanya mndiamkn diri didepan. Dia memndg ke seluruh kelas tersebut. Nasib nye sungguh baik kerana terdapat lagi satu tempat kosong.

Cikgu Azira : Sila perkenalkan diri awk.
Jep : Hai semua. Nama saya Jepfree. Jep untuk singkatan. Saya daripada Terengganu.
Kelas 6 Aman : Hai Jep..
Cikgu Azira : Ok Jep, pergi duduk sebelah Afiq tu.
Jep : Baiklah cikgu..

Afiq gmbira kerana ade jugak orng yg sudi duduk disebelahnya. Afiq memulakan bicaranya..

Afiq : Kenapa kau pindah ke Melaka nie ?
Jep : Ayah aku uruskan perniagaan kat sini. #jawab Jep smbil mmndg ke arah Alia.
Afiq : Kau suke budak tu ke ?
Jep : Ade-ade je kau nie. Ape name budak tu ?
Afiq : Name dia Alia. Dia tu budak HOT kat sekolah ni. Ramai lelaki yang minat dia, tapi dia tak layan.
Jep : Ouh, yang sebelah dia tu ?
Afiq : Hehe, yang tu Fatehah. Aku punye tu. Kau jgn pikat pulak.
Jep : Haish. #sambil mnggeleng-gelengkan kpale.

Alia & Fatehah sedang membaca buku di pusat sumber. Tiba-tiba............

Jep : Hai, Alia.
Alia : Err, :/ Hai.
Jep : Ni untuk awak. Nanti baca tau.
Alia : Thnks.
Teha : Wuit, dpt surat cinta dari budak baru tu.
Alia : Ade-ade je awk nie.

Assalamualaikum Alia.
Maaf ye saya ganggu awak. Saya cuma nak beritahu awak sesuatu. Awk ni cantiklah. Saya banyak dngar kisah awk daripada Afiq. Dia yang selalu cerita kan kisah awak di sekolah dekat saya. Anyway, can I have your phone number? 
Jepfree Nizam..

Alia terus ketawa apabila selesai membaca surat daripada Jep itu. Tetapi dia agak gembira jugak kerana ini baru pertama kali dia mendapat surat daripada lelaki.

Alia : Teha, pakwe awk carik pasal doe =.-
Teha : Sape ? Afiq ?
Alia : Yelah, sape lagi kalau bukan pengarang jantung awk tu.
Teha : Hehe, biase lah tu.

Alia masih lagi memikirkan tentang surat yang diberi oleh Jep itu. Dia agak keliru sama ada hendak membalasnya ataupun tidak. Lantas dia terus membuat kputusan untuk membalasnya.

Waalaikumussalam Jep.
Terima kasih sebab cakap saya cantik. Tapi saya rasa diri saya ini sama je dgn perempuan yang lain. Tiada bezanya.Errr, Afiq tu memang. Kadang-kadang semua cerita pasal saya, dia nak hebohkan. Heish =.-. Awak nak nombor saya? Hurmm, itu saya kene fikir dulu. :)
Alia Aqilah. 

Alia mengajak Fatehah masuk ke dalam kelas. Lantas Alia mnyuruh Fatehah memberikan surat itu kepada Jep yang sedng termenung sendiri.

Teha : Jep, nie Alia bagi.
Jep : Asal dia tak bagi sendiri ?
Teha : Segan kott. Weh, kirim salam kat Afiq tau.
Jep : Ok.

***

Peperiksaan Percubaan UPSR hampir tiba. Maka, Jep & Alia berhenti seketika dgn hobi mereka iaitu membalas surat. Mereka ingin mendapat kputusan yang cemerlang dalam Percubaan UPSR.

Alia, saya harap awk buat yang terbaik. :') 
Jepfree.

Alia tersenyum apabila mnerima surat terakhir daripada Jep. Dia sgtt terhru apabila Jep mngambil berat tntg dirinya. 

***

Peperiksaan Percubaan UPSR telah pun berlalu. Kini tiba masanya untuk mereka menerima keputusan Percubaan mereka itu. 

Cikgu Azira : Baiklah kelas, hanya 4 orang sahaja yang mndpt 5A dlm percubaaan UPSR ini.

Alia : Teha, saya takutt :3
Teha : Rileks lah. Kitee pon takut..

Cikgu Azira : Dipersilakan Alia Aqilah, Fatehah Faidzal, Jepfree Nizam & Afiq Adam..Berikan tepukan yang gmuruh kepada mereka. 

Alia : Tak sangka kitee berempat dpt 5A. 
Teha : Baru percubaan kott. Harap-harap real UPSR pon sama k.
Jep : Tahniah Alia.
Teha : Aik ? Alia je ? Teha & Afiq tak ?
Jep : Yelah, tahniah korang.
Alia : Awak pun same gak .
Afiq : Wuit, tak sngka doe :)
Teha : Tak sia-sia usaha kitee kan.

Mereka berempat sungguh gembira dgn kputusan mereka. Mereka amat berharap agar UPSR yang sebnar mcm ni. 

Jep : Alia, saya nk ckp something kat awk.
Alia : Ape dia ?
Jep : Err.......

Ape yang Jep nk ckp tu? Just wait & see 

No comments:

Post a Comment