Friday 16 December 2011

Tercipta Untukku episod 8

Hari demi hari telah berlalu, lagi dua minggu sesi persekolahan akan bermula. Namun, bagi Alia, walaupun dia telah terpilih ke sekolah yang bagus, jika Jep tiada disisi nya, semua itu tidak bermakna. Alia segera menemui Jep....

Alia : Sanggup awk buat saya mcm nie ?
Jep : Sayang, jgn lah mcm ni..
Alia : Awk! Saya sedih awk tahu tak..
Jep : Tapi ni semua bukan kehendak saya jugak awk.
Alia : Awk tahu kan, betapa saya sayangkan awk Jep..
Jep : Saya sayang awk lebih dari segala-galanya nya sayang..
Alia : Saya harap tiada perempuan lain dihati awk. #sambil mngis.
Jep : Saya janji sayang, awk seorg je yg bertakhta dihatiku ini...

***

Kini tibalah masanya untuk Jep pindah ke Sarawak. Hanya tinggal Alia & Afiq sahaja. Mereka berdua amat sedih kerana tiada lagi teman untuk bermesraan..

***

Sesi persekolahan 2012 telah pun bermula. Afiq & Alia dapat masuk kelas yg pertama iaitu 1 Excellent. Mereka berdua berjanji akan tetap berdua walau ape pun yg terjadi..

Afiq : Alia, kdg-kdg aku tgk kau nie cntik jugak eh.
Alia : HAHA, macehh Afiq..
Afiq : Eh, kau tak teringin ke nk ade affair dgn orng lain ?
Alia : Entah lah, maybe lah..
Afiq : Kalau cmtu kau affair dgn aku jelah.
Alia : Hmmmm..
Afiq : Yes, jom couple awk..
Alia : It's up to you dear.

Mereka berdua sekarang hidup BAHAGIA bersama. Walau bagaimana pun, Jep & Fatehah sentiasa berada di ingatan mereka. Mereka tidak akan melupakan sahabat mereka itu.

Alia : Bie, lia rase nk sgtt jadi cm dulu kan.
Afiq : Ape mksud lia ?
Alia : Yelah, mksudnye lia rinduu Teha dgn Jep.
Afiq : Jangan ckp lia sorg je. Bie lagi lah rinduu dyeorg. Lagi-lagi Teha.
Alia : Bie still sayangkan Teha ?
Afiq : Of course lah. Tapi skrg bie dh ade lia.
Alia : Lia pon still sayangkan Jep. Lia ingt lagi, Teha selalu pesan supaya lia bahagiakn Jep.
Afiq : Takpe lah lia. Kitee anggap mereka berdua tu sbagai kengan masa lalu kitaa ok.
Alia : Ok, thnks bie sbb faham keadaan lia.

***

Pada suatu hari, Alia jatuh sakit. Ketika itu dia sedang menulis surat kepada Jep yg jauh nun disana. Tiba-tiba titisan darah kluar dari rongga hidungnya. Lalu, dia pengsan. Warden di asramanya terus membawa Alia ke hospital. Apabila smpai di hospital....................

Doktor : Encik, anak encik khilangan bnyak darah.
Encik Rahmat : Doktor, anak saya sakit apa ?
Doktor : Dia mnghidap pnyakit kanser di tekak.
Encik Rahmat : Astagfirullahalazim..
Doktor : Sabar Encik. Anak encik msih boleh dirawat. Kami akan menjalankan pelbgai themoterapi terhadap dia.
Encik Rahmat : Terima kasih doktor..

*Di dalam wad*

Afiq : Lia, jgn tinggalkan bie lia.
Alia : Bie, lia nk jumpe Jep.
Afiq : Kejap bie akan call Jep.
Alia : Terima kasih bie.
Afiq : Sama-sama sayang.

*Panggilan telefon kepada Jep*

Jep : Hello, sape ni ?
Afiq : Jep, ni aku lah, Afiq.
Jep : Afiq ? Kau ni sape ?
Afiq : YA ALLAH Jep, takkan kawan sndiri pon tak kenal.
Jep : Soryy aku takde kawan name Afiq.
Afiq : Tuttt tutt tutt.
...............................................
Alia : Bie, dpt tak ?
Afiq : Tak dpt. salah nombor agknye.
Alia : Tak pe lah bie.
Afiq : Sabar eh lia. Nanti bie cari jalan lain.
Alia : Bie, nnti kalau lia dh takde, bie tlong bagi surat ni dekat Jep.
Afiq : YA ALLAH, lia jgn ckp mcm tu syang. Jangn tinggalkan bie.
Alia : Bie jnji k, bgi dekat Jep..

Hari demi hari Alia berada di wad. Keadaan nya semakin teruk. Dia sering muntah-muntah. Dia juga sering mngadu yang kepalanya pening. Apabila sedang tidur, pasti nama Jepfree akan sentiasa disebutnya.
Afiq merasa kasihan melihat kekasihnya begitu. Sehingga pada suatu hari, Alia telah menemui ajalnya.

Doktor : Encik, maafkan kami..
Encik Rahmat : Anak aku!!!!!! Alia!!!!
Doktor : Sabar encik.. ajal dan maut di tangan TUHAN..
Encik Rahmat : Innalillahiwaiinahilahiraji'un.
Afiq : Alia!!!!!!!!!!!!!!!!!
Encik Rahmat : Sabar Afiq.. Kitee berdua berdoa agar rohnya dicucuri rahmat..
Afiq : Alia, saya harap awk dpt masuk ke syurga dan bertemu dgn Fatehah.. Saya sayang awk Alia..

***

Afiq telah memberitahu tntg perkara ini kepada Jep. Jep segera pulang ke Malaysia..

Jep : Kenapa begitu cepat dia meninggalkan aku ?
Afiq : Sabar Jep.. semua ini TUHAN yg tentukan. TUHAN lebih sayangkan dia..
Jep : Tapi.,, kenapa mesti dia yg pergi ?
Afiq : Jep, sebelom Alia pergi, dia ade tinggalkan surat untuk kau..
Nak baca tak surat tu? Tunggu episod 9, episod last!!!! #menaip dlm keadaan yg sedih. :'(

No comments:

Post a Comment