Friday 16 December 2011

Tercipta Untukku episod 7

'Assalamualaikum, boleh saya duduk ?' tanya seorang budak perempuan yg memakai baju kurung di sebelahnya.
Budak perempuan itu kelihatan sebaya dgn Afiq.

Afiq : Waalaikumussalam. Silakan lah. Awk dari mane ?
Najah : Ouh, saya baru pindah di taman ni.
Afiq : Nice to meet you, anyway, saya Afiq, 12 tahun.
Najah : Ouh, saya Nurunnajah, 12 tahun juga.
..............................
Jep : Ehemm, Afiq ade awek tak bgthu kiteorg.
Alia : Eh Najah! Bile awk smpai ?
Jep : Awk kenal dia ke ?
Alia : Mestilah, dia ni sepupu saya.
Najah : Alia! Lame gile kott tak jumpe kau. Aku baru pindah taman ni.
Afiq : Ermm, nampaknye ade JODOH ni.

Mereka semua ketawa mndegar kata-kata Afiq itu. Selepas mereka semua berborak, Najah & Alia meminta diri untuk pulang.
Di dalam perjalanan........

Najah : Eh, mane kawan baik kau tu Alia ?
Alia : Urmm, dia dh tiada lah.
Najah : Dia pindh mane pulak ?
Alia : Tak.. mksud aku... dia dh pergi meninggalkan kiteorg.
Najah : Ouh, yeke ? Maaflah kalau aku tertanya. Aku tak tahu pulak.
Alia : Tidak mngapa. Bukan salah kau. #airmata sudah mulai jatuh.

Alia memang berasa amat sedih jika ade yg menanyakan dia tntg Fatehah. Memang sukar untuk melupakan Fatehah. Bnyak kenangan yg dicipta bersama Fatehah..
Sementara itu.. di taman...

Jep : Afiq, kau fikirkan sape tu ?
Afiq : Yes, ermm kau rase ?
Jep : Najah kan ?
Afiq : Dia tu cantik doe =,- .. Rasa mcm dh jatuh cinta dekat dia.
Jep : Eh, kalau kau suka dia, mknenya nnti kita satu family lah kan ?
Afiq : Ha'ah ek. Dia tu kan cousin awek kau. CISSS!
Jep : LALALALA, ok aku nk balik. Bye dude!
Afiq : Bgi salam dlu pun tak. Islam ke kafir ntah.

Alia semakin gembira semenjak Najah sudah datang dan sudi menjadi temannya dirumah..
Didalam bilik...

Alia : Najah, kau dh ade pakwe ?
Najah : Err,, tak suka pakwe-pakwe ni.
Alia : Eleh, yelah tu. Aku rasakan....
Najah : Rasa ape ?
Alia : Aku rasa Afiq tu suke kau lah.
Najah : Kau ni bnyak sgtt makan kerepek sbb tu bnyak merepek kan ?
Alia : Lalalalalalalalalalalala.
Najah : Kau sekrg dgn sape ?
Alia : Jep. jep. jep. jep. Jepfree!
Najah : Amboi, pakwe kau hensem.
Alia : HAHA, mane ade..

Tiba-tiba......

Najmi : Tuk,Tuk,Tuk,,.. Assalamualaikum, boleh aku masuk ?
Alia : Sape tu ?
Najah : Abang aku lah, si Najmi.
Alia : Dia pun dtg ke ? Rinduu gile ah dia.
Najah : Yerpp.
Najmi : Hye Alia. kau makin cantik!
Alia : Eh, ade-ade je kau!
Najah : HAHA. Najmi suke kau kott
Alia : Aku dh ade yg punye kan.
Najmi : Melepas akuu..
Najah : Sengal sehh..

***

Alia : Teha, aku sayang kau. Aku nak kau tahu yang aku rindu kau sangat-sangat. Aku nk kau ade disini lagi. Aku ade berita gembira nak bagitahu, kita berempat dapat masuk Sekolah Integrasi Selandar. Bukan ke dulu kau yang nk sangat masuk sekolah tu ? Akhirnya impian kau dh tercapai..Aku akan tlong capaikan impian kau itu. Aku terpaksa balik dulu, nanti aku datang lagi tau.
/Alia sering melawat ke kubur Fatehah\

***

Assalamualaikum Alia.
Awak, sebelum awk baca surat ini, saya nak awk bersabar tau. Saya ada something nak bagithu. Seriuos, memang saya pun takboleh terima ape yang bakal jadi nanti. Saya terpaksa berpindah ke Sarawak. Saya harap awk faham. Saya memng taknak berpisah dgn awak, tapi sudah takdir..Terimalah hakikatnya...
Your Love, Jepfree Nizamm.

Alia : Selepas satu dugaan yang datang, ade lagi yang berlaku. Ape yang telah ditakdirkan kepada diriku ini. Aku sudah khilangan teman baikku, skrg org yg aku syang dn aku cintai bakal pergi jauh dariku. Aku tak boleh untuk mengharungi semua ini. Aku berharap agar TUHAN dpt mringankan beban yg aku terima selama ini.

Hey!Hey! Sambung nnti yaw~ I'm tired :(

No comments:

Post a Comment