Thursday 15 December 2011

Tercipta Untukku episod 3

Jep : Dia ade kat hospital sekarang kerana demam panas .
Alia : Apeee ??? !!! Astagfirullahalazim..
Jep : Dyeorg smua tduh awk pnyebab Teha masuk hospital.
Alia : YA ALLAH, ape yang saya dh buat dkat dia ?
Jep : Ini semua mungkin sbb awk dh tuduh dia yang bukan-bukan.
Alia : Tapi....

Belum sempat Alia meneruskan kata-kata Afiq segera menyambung....

Afiq : Tapi ape ? Kau dh mintak maaf ?
Jep : Afiq,, yang sudah tu sudah lah..
Afiq : Mcm mne aku nk sabar dgn minah ni !
Alia : Afiq, aku tahu kau marahkan aku.. tapi jgnlah buat aku mcm ni.
Jep : Dah, jgn nk bahas lagi bnde nie..

***

Alia : Teha, awk dh sedar ?
Teha : Ape kau buad kat sini hah ?
Jep : Sabar Teha.. Alia dtg dgn cara elok nk melawat awk tu.
Teha : Jep, baik awk suruh dia keluar!
Afiq : Jep , please.. baik kau bawak Alia kluar sblum keadaan Teha bertambah teruk.
Alia : Teha!!!!!!! #sambil mnges teresak-esak..

Beberapa minggu kemudian....

Jep : Teha, tak lame lagi dh nk raya kan, lpastu UPSR. saya rase baik awk maafkan Alia.
Teha : Don't mention her name here!
Afiq : Yelah, awk.. saya rase betul jugak ape yg Jep ckp.. nnti tak tnang dia nk jwab periksa.
Teha : Dia yang mulakan dulu.. rasakan!
Jep : Teha, Teha..

***
Cuti Raya telah pun bermula, bgitulah jua bgi murid-murid tahun 6 SKDDH. Mereka tidak boleh beraya sakan kerana mereka akan menghadapi satu ujian yang sgtt besar.

Teha : SELAMAT HARI RAYA Afiq! I will miss you..
Afiq : Me too..
Jep : Amboi...
Afiq : Tau le kau jeles sbb.. opss! Nothing..
Teha : Jumpe naik cuti nnti tau.. Jgn lupe UPSR.

***

Kini, tibalah masa yang ditunggu-tunggu oleh murid-murid tahun 6. Hari ini 13 haribulan 10, bermulalah UPSR yang bakal menntu hala tuju mereka..

Alia : Teha, goodluck^^
Teha : Yelah.. kau pun

Tnang sedikit hati Alia ingin mnjawab paper Bahasa Melayu Kertas 1 apabila Teha sudi mnjwab ucapannya walaupun dgn cara yang agak kasar..

Seminggu selepas UPSR telah pun berlalu..
Kegembiraan yang jelas terpancar di wajah murid-murid tahun 6. Mereka akan diberikan pelbagai tugasan selepas UPSR.
Tugasan pertama mereka ialah :

Cikgu Azira : Saya nak kamu semua buat pasangan lelaki dan perempuan.
Murid tahun 6 : Baiklah cikgu..

Jep : Alia, saya dgn awk tau.
Alia : On je :')
Jep : Agak-agaknye apelah tugasan cikgu nk bagi.
Alia : Entahlah, tunggu jelah..

Sementara itu..

Afiq : Teha, awk dgn sape ?
Teha : Dgn awk lah.
Afiq : Ok dear.
Teha : Errghh, Jep dgn Alia eh ?
Afiq : Aik ? Tibe-tibe je tnye pasal dyeorg.
Teha : Saya nk berbaik lah dgn Alia.. Mane lah thu ajal saya tak lame lagi..
Afiq : Awak.. please jgn ckp mcm tu. Saya sayang awak tau.
Teha : Saya pon..

***

Alia : Teha, maafkan saya tau
Teha : Saya dh lame maafkan awk, Alia.
Alia : Terime kasih Teha!!!!!!! #sambil memeluk Alia..
Teha : Ouh,, ok..

Afiq : Ehem! Aku belom peluk lagi dia tu.. Kau dh dulu ek.
Jep : HAHA, Afiq jeles doe =.-
Alia : Lek ah. Ok skrg nie, kite berempat geng ok ..
Teha : ok..
Jep : ok..
Afiq : On je,..

***

Keputusan UPSR makin hampir..Esok kputusan UPSR akan diumumkan..

Berapa agaknye result mereka ? Haha, just wait & see :')

No comments:

Post a Comment