Friday 16 December 2011

Tercipta Untukku episod 6

Saya doktor! Saya sama darah dgn Fatehah!..Itulah yang dikatakan oleh Alia. Sesungguhnya dia tidak mahu khilangan sahabat sjatinya itu.

Alia : Pakcik, tlong beri saya pluang untuk bantu Fatehah.
Encik Rahmat : Baiklah, saya amat menghargainya jika awk sudi mnolong Fatehah.

Tiba-tiba...........................................

Nurse : Doktor!!!!!!!
Doktor : Kenapa nurse ? Ada apa ni ?
Nurse : Nadi Fatehah telah terhenti.
Doktor : Baiklah, sediakn semua alatan pernafasan.

Encik Rahmat : YA ALLAH! Anak aku!
Alia : Tehaa!!!! Jangan tinggalkan aku.. #Tangisannya semakin kuat.
Jep : Astagfirullahalazim. Sabar Alia..
Afiq : Teha, aku sayang kau! #Airmata mula mngalir di pipi.

***

Doktor : Encik, saya harap encik bersabar.
Encik Rahmat : Kenapa doktor ?
Doktor : Kami minta maaf, kami tidak dpt selamatkan anak encik.
Encik Rahmat : Innalillahwainnailahiraji'un.

Alia : FATEHAAHHHHHHH!!!!!! #dia mnjerit sekuat hati.
Jep : Sabar Alia. Itu semua ketentuan TUHAN..
Afiq : Alia, bawak bertenang..

***

Sudah seminggu Fatehah pergi meninggalkan mereka. Alia, Jep & Afiq selalu pergi melihat kubur Fatehah. Mereka agak sedih dgn kepergian shabat mereka yang sgtt mereka sayangi.

Alia : Fatehah, aku akan tunaikan cita-cita kau. Aku nk impian kau tercapai. Aku nk jadi seorg doktor seperti yang kau inginkan. Kalau kau nak tahu, aku sayang sangat kau Fatehah. Aku terpaksa balik dulu. Esok, kami dtg melihat kau lagi. Assalamualaikum.
......................

Encik Rahmat : Alia, ni surat untuk kamu.
Alia : Surat daripada siapa nie pakcik ?
Encik Rahmat : Sebelum arwah Fatehah meninggal, dia pesan dekat pakcik kalau dia dh tiada, bgi surat ni dekat kamu.
Alia : Teha, Teha.. :'( Baiklah pakcik. Terima kasih.

***

Assalamualaikum Alia.
Alia, saya SAYANGKAN awak. Awak satu-satunya sahabat yang pernah saya jumpa. Tidak ada perempuan sebaik awk Alia. Saya ingin mengamanatkan kepada awk supaya awk jaga diri baik-baik. Awak, saya harap awk boleh tunaikan permintaan saya ini. Saya nak awk bahagiakan Jep. kerana saya tahu, awak boleh bahagiakn dia. Saya tahu awk terlalu sayangkan Jep. awk boleh kan? Awk tunaikan satu lagi permintaan iaitu capai cita-cita saya untuk mnjadi seorang Doktor. Awak boleh merawat serta menolong orang yg sakit. Saya doakan awk bahagia dgn Jepfree.
#kalau saya dh tiada nnti, awk jgn nangis-nangis tau.
Salam sayang daripada sahabatmu, Fatehah. 

Alia : Baiklah Teha. Aku sayang kau juga! Aku janji akan tunaikan permintaan kau. Aku akan bahagiakan Jep. Terima kasih sbb sudi jadi kawan terbaik aku Teha. /kata Alia didalam hati\

***

Jep : Alhamdullilah.
Afiq : Kenapa dgn kau ni Jep ?
Alia : Mngelamun lah tu ;p
Jep : Amboi.. Tak, tadi aku check dkt internet tntg permohonan ke SBP, alhamdullilah.. aku dapat Integrasi Selandar.
Afiq : Same with me dude! LALALALA~
Alia : Saya pon. :(
Jep : Alia, knape sedih ? Kan kita bertiga dpt sekolah yg sama.
Afiq : Urm, betul3
Alia : Nama Fatehah pon ade jugak. kalau lah dia masih.......
Afiq : Heh, dh lah.. aku sedih nie..
Jep : Rileks lah Afiq. nnti kat sane, bnyak lagi pmpuan kau boleh jumpe.
Alia : Betul tu :')

***

Keesokan nye Jep ingin berjumpa dgn Alia di taman berdekatan dgn rumah mereka...

Jep : Alia...
Alia : Ye saya..
Jep : Awk suka sape ?
Alia : Hemmm, ntah lah.
Jep : Awk tak suka saya ke ? Ni nak merajuk ni. 
Alia : Hish, mngada-ngada je lah awk ni. Yelah, saya suke awk lah.
Jep : Kalau mcm tu, jom couple.
Afiq : Ehemmm! hekhekehek..
Alia : Kau batuk eh Afiq ?
Afiq : Ape yg aku dngr tadi eh ? COUPLE ?
Jep : Arghhh! Mngacau je org nk date ni.
Alia : HAHA. merepek je Jep. 
Jep : Ouh! Merepek eh ?

Alia dan Jep berlari berkejar-kejaran manakala Afiq asyik termenung memikirkan Fatehah.
Tiba-tibaa...

Assalamualaikum, boleh saya duduk ?
Ermm, sape yang bagi salam tu? Puteri Raja ke? Tunggu k..

No comments:

Post a Comment